Czy warto jeść płatki na śniadanie?

Ze wszystkich stron słyszymy, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Każdy chciałby więc, aby posiłek ten był jak najbardziej wartościowy we wszelkiego typu wartości odżywcze i witaminy. Wiele osób szuka tych wartości w mleku i płatkach śniadaniowych. Jednak z tym trzeba uważać. Nie każde płatki są zdrowe dla ludzkiego zdrowia. Wiele płatków jest po prostu słodyczami, które dostarczają nam wiele cukru, ale nic poza tym. Każdy dietetyk stwierdzi, że płatków śniadaniowych nie powinno się jeść na śniadanie. Może ono stanowić na przykład dla nas podwieczorek lub jakąś poobiednią przekąskę, ale odradza się jedzenie ich jako pierwszego posiłku w ciągu dnia. W sklepach kupimy przeróżne płatki – poduszeczki, kulki, kółka, płatki oblane czekoladą czy posypane cynamonem. Każda z porcji takich płatków dostarcza do naszego organizmu bardzo duże ilości cukru. Niektóre paczki płatków w połowie stanowi właśnie cukier. Trzeba z tym uważać. W płatkach znajduje się także bardzo dużo prostych węglowodanów prostych. Nie dostarczają one niczego dobrego naszemu organizmowi, a ponadto może okazać się, że jeśli przez dłuższy czas będziemy jeść na śniadanie płatki to przytyjemy. Wiele rodzajów płatków śniadaniowych produkowana jest bowiem z bardzo taniego grysu kukurydzianego. Grys to bardzo niezdrowa substancja. Grys okleja ludzkie jelita i osiada na nich. Jeśli będziemy przez dłuższy czas żywić się płatkami to może okazać się, że zaczniemy cierpieć na zaparcia. W płatkach znajdziemy jednak o wiele więcej szkodliwych substancji takich jak tłuszcze roślinne, sztuczne aromaty czy też sól.