Błonnik niezbędnym składnikiem diety

Każdy z pewnością niejeden raz słyszał o tym, że błonnik jest bardzo ważnym składnikiem odżywczym. Błonnik przede wszystkim jest bardzo pomocny, jeśli chodzi o pracę układu pokarmowego. Znacznie poprawia on jego pracę. Jeśli będziemy jeść posiłki, które zawierają dużą ilość błonnika to z pewnością nie będziemy skarżyć się na zaparcia, biegunki oraz inne różne dolegliwości układu pokarmowego. Błonnik dodatkowo może także pomóc w usunięciu metali ciężkich z naszego organizmu. Metale ciężkie dostają się do ludzkiego organizmu przez powietrze, a także poprzez pożywienie. Jeśli jakieś warzywa czy owoce uprawiane są w pobliżu fabryk czy też dróg to możemy być pewni, że znajdują się w nich metale ciężkie. Dużo błonnika powinny jeść także osoby, które chcą się odchudzić. Błonnik przechodzi przez ludzki organizm i zabiera ze sobą wodę. Ponadto, kiedy przez dłuższy czas zalega w żołądku pęcznieje, a co za tym idzie daje poczucie sytości. Warto także wiedzieć, że błonnik stabilizuje poziom glukozy we krwi. Jeśli nie będzie jej w organizmie to wówczas możemy doprowadzić do tego, że będziemy mieć nadwagę. Warto zadbać o odpowiedni poziom błonnika w organizmie, jeśli mamy napady głodu oraz lubimy się objadać. Warto wiedzieć ile wynosi dzienne zapotrzebowanie na błonnik. Nie można bowiem z nim przesadzać. Zbyt duża ilość błonnika w znaczny sposób może obniżyć działanie niektórych leków oraz ograniczyć wchłonięcie ważnych dla ludzkiego organizmu substancji odżywczych. Jeśli chodzi o dietetyków to polecają oni, aby jeść około 20 lub 40 gramów błonnika w ciągu dnia.

Dalej

Urozmaicamy swoją owsiankę

Owsianka jest jednym z najbardziej wartościowych posiłków. Dlatego dietetycy bardzo często polecają ją jako posiłek, który powinniśmy jeść na śniadanie. Każda osoba, która jada owsiankę staje przed dużym wyzwaniem. Może ona okazać się dla nas zbyt nudna i po krótkim czasie może nam zbrzydnąć. Wiadomo jednak, że można ją nieco wzbogacić. Można dodać składniki, które także są wartościowe, przez co nasza owsianka będzie jeszcze bardziej zdrowa. Co można dodać do owsianki? Po pierwsze proteiny. Owsiankę można zmieszać z jogurtem oraz mieszankę orzechów. Oczywiście wówczas owsianka nie tylko zmieni swój smak, ale również konsystencję. Będzie ona o wiele gęstsza niż owsianka w zwyczajnym wydaniu. Dzięki takim dodatkom dostarczymy naszemu organizmowi jeszcze więcej białka oraz zdrowych tłuszczy. Jeśli jesteśmy fanami owoców to oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie abyśmy do owsianki ich dodali. Jest to jeden z najpopularniejszych sposobów na urozmaicenie owsianki. Zyska ona także wiele witamin oraz słodkiego i dobrego smaku. Do owsianki można dodać zarówno owoców świeżych jak i owoców suszonych. Do owsianki można także dodać różne przyprawy. Szczególnie warto dodać do owsianki cynamonu. Można także dodawać miód, gałkę muszkatołową, a także syrop klonowy czy też goździki. Dzięki takiej mieszance za każdym razem uzyskamy inny smak owsianki i z pewnością nigdy nam się ona nie znudzi. Niektórzy uważają także, że idealnym składnikiem, który można dodawać do owsianki jest kakao. Wiele osób preferuje także nektar agawy.

Dalej

Jakie przekąski wybierać?

Każdy doskonale wie, że powinno się jeść co najmniej trzy posiłki dziennie. Najważniejszym z nich jest oczywiście śniadanie. Później powinniśmy pamiętać o sytym i pełnowartościowym obiedzie. Ważna jest także kolacja. Nie należy jednak jeść jej zbyt późno. Powinniśmy ją zjeść co najmniej na trzy godziny przed snem. W innym przypadku w bardzo łatwy sposób przytyjemy. Trzy posiłki to minimum. Wiadomo jednak, że bardzo często one nie wystarczają i zaczynamy podjadać. Najczęściej podjadamy pomiędzy pierwszym śniadaniem a obiadem oraz między obiadem a kolacją. Nawet przy jedzeniu przekąsek warto zwrócić uwagę na to, aby były one zdrowe i dostarczały naszemu organizmowi jakiś wartości, a nie tylko pustych kalorii. Idealną przekąską wydaje się być zestaw owsianka, banan oraz migdały. W nim znajdziemy wszystko, czego nasz organizm potrzebuje. Podobnie będzie z zestawem, takim jak pełnoziarniste pieczywo, masło orzechowe oraz banan. Jeśli preferujemy warzywa to warto przyrządzić sobie szybką i bardzo zdrową sałatkę. Składać się może ona z trzech składników – sera mozzarella, pomidora oraz bazylii. Możemy także wybrać mini marchewki, seler naciowy czy też hummus. Jeśli natomiast lubimy podjadać, a jesteśmy fanami owoców to możemy przygotować sobie sałatkę owocową. Będzie nam potrzebny do tego jogurt naturalny jeżyny oraz marakuja. Przekąska tego typu sprawi, że nabierzemy sił i energii na kilka najbliższych godzin, a w dodatku będziemy czuć się syci i nie będziemy już aż tak bardzo głodni.

Dalej

Pomysły na zdrowe śniadanie

Nie od dziś wiadomo, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. To od tego, co zjemy rano, będzie zależeć jak będziemy funkcjonować przez cały dzień. Śniadanie musi więc być jak najbardziej zdrowe oraz pełnowartościowe. Musimy dostarczyć swojemu organizmowi jak najwięcej witamin oraz mikroelementów, które pomogą nam w dobrym początku dnia. Co zjeść, aby tak się stało? Pierwszym z pomysłów jest kasza jaglana, którą można podawać z białym serem i owocami. Oczywiście do kaszy można dodać także inne składniki, takie jak na przykład żurawina, imbir oraz sok z cytryny. Posiłek ten można doprawić także według własnego uznania. Jeśli rano nie mamy zbyt dużo czasu na przygotowanie posiłku i jesteśmy fanami pieczywa to warto przygotować zdrową kanapkę. Nie jest to trudne. Wystarczy pamiętać o tym, aby wybrać chleb lub bułkę pełnoziarnistą. Aby dostarczyć naszemu organizmowi wszystkich niezbędnych elementów, należałoby dodać do środka polędwicy z indyka, kawałek papryki czerwonej, pomidora oraz sałaty. Jeśli lubimy jeść ciepłe posiłki rano to możemy przygotować sobie jajecznicę. Aby posiłek ten był jeszcze bardziej wartościowy to możemy do środka dodać paprykę, pomidory oraz szczypiorek. Wówczas posiłek ten będzie całkowicie pełnowartościowy. Kolejnym wyborem może być omlet w musli. Omlet przygotowujemy według zwykłego przepisu i po prostu do środka dodajemy ulubiony dżem lub też świeże owoce. Wiele osób na śniadanie uwielbia jeść płatki śniadaniowe. Warto wybierać płatki owsiane. Aby dodać im smaku oraz wartości odżywczych to warto do środka dodać jeszcze żurawinę.

Dalej
Strona 1 z 512345